Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3,4 – letnich
Czas – od…do… |
Czas trwania |
Organizacyjna forma aktywności |
600 - 700 |
1 |
Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze |
700 – 750 |
0.50’ |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, indywidualna praca z dziećmi |
750 – 800 |
0.10’ |
Ćwiczenia poranne /zabawy ilustracyjne inscenizowane przy piosence |
800 - 815 |
0.15’ |
Czynności higieniczno-porządkowe |
815 – 845 |
0.30’ |
Śniadanie |
845 – 900 |
0.15’ |
Czynności higieniczno-porządkowe |
900 – 930 |
0.30’ |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
930 - 1015 |
0.45’ |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi |
1015 - 1115 |
1 |
Spacer, obserwacje przyrodnicze lub pobyt w ogrodzie przedszkolnym |
1115 - 1130 |
0.15’ |
Czynności higieniczno- porządkowe |
1130 - 1200 |
0.30’ |
Obiad |
1200 - 1210 |
0.10’ |
Minutki dla bajki – czytanie lub opowiadanie dzieciom |
1210 - 1340 |
1.30’ |
Wypoczynek na leżakach |
1340 - 1400 |
0.20’ |
Czynności higieniczno-porządkowe, zabawa ruchowa |
1400 – 1430 |
0.30’ |
Podwieczorek |
1430 – 1440 |
0.10’ |
Zabawa dydaktyczna, ćwiczenia utrwalające |
1440 – 1530 |
0.50’ |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi/pobyt w ogrodzie. |
1530 – 1615 |
1.15’ |
Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5,6 –letnich
Czas – od…do… |
Czas trwania |
Organizacyjna forma aktywności |
600 - 700 |
1 |
Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze |
700 – 750 |
0.50’ |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi |
750 – 800 |
0.10’ |
Ćwiczenia poranne |
800 – 815 |
0.15’ |
Czynności higieniczno-porządkowe |
815 – 845 |
0.30’ |
Śniadanie |
845 - 900 |
0.15’ |
Czynności higieniczno-porządkowe |
900 - 1000 |
1 |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
1000 – 1045 |
0.45’ |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi |
1045 – 1115 |
0.30’ |
Spacer, obserwacje przyrodnicze |
1115 – 1130 |
0.15’ |
Czynności higieniczno-porządkowe |
1130 – 1200 |
0.30’ |
Obiad |
1200 – 1230 |
0.30’ |
Bajkoterapia / czytanie dzieciom, zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające |
1230 – 1300 |
0.30’ |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi, kółka zainteresowań |
1300 – 1345 |
0.45’ |
Pobyt w ogrodzie przedszkolnym |
1345 – 1400 |
0.15’ |
Czynności higieniczno-porządkowe |
1400 – 1420 |
0.20’ |
Podwieczorek |
1420 – 1440 |
0.20’ |
Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające treści |
1440 – 1500 |
0.20’ |
Prace użyteczne – porządkowanie zabawek na półkach, segregowanie materiału przyrodniczego w kąciku przyrody itp. |
1500 – 1615 |
1.15’ |
Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi/pobyt w ogrodzie. Rozchodzenie się dzieci |